SvD Junior är en nyhetstidning för barn och unga som startades hösten 2015. Den innehåller riktiga nyheter från Sverige och världen, skrivna på ett lätt och tydligt sätt. Den lockar till läsning och förklarar skeenden. Men vi skriver även om djur, sport och kultur. Här finns vetenskap, korsord och olika sorters quiz – och lättlagade recept. Dessutom har vi experter som barn kan ställa frågor till – om allt från känslor och djur till vetenskap. Baroch unga är delaktiga i hela tidningen: som intervjupersoner och som juniorreportrar.

Att förstå sin omvärld blir viktigare och viktigare. Långt ifrån allt som barn – och vuxna – kommer i kontakt med på nätet är information som man kan lita på. Svenska Dagbladet är garanten för att journalistiken i SvD Junior är trovärdig och pålitlig.

Vi kan sammanfatta det enkelt: Vi förklarar världen för ditt barn. SvD Junior är helt annonsfri, vilket är viktigt, eftersom läsaren lättare behåller fokus på innehållet.

Med SvD Junior får du:

• Seriösa nyheter

• Egen tidning med posten

• Koll på vad som händer i Sverige och världen

• Bra diskussionsunderlag till samtal med kompisar, familj och i skolan.

• Smart underhållning.

Tidningen utkommer med 49 nr/år

Antal sidor: 24

Vill du ha en provprenumeration? PROVA HÄR!

eller ring 08-13 50 70 (måndag-fredag)

Face, Shirt, Property, Product, Publication, Coat, Community

Chefredaktör och ansvarig utgivare SvD Junior Skola:

Stina Cederholm, stina@juniorskola.se

Pedagogiskt material SvD Junior Skola:

Frida Levin

Telefon: 08-13 50 00 Adress: Västra Järnvägsgatan 21